Veterinären

Hej igen!!

Ja nu har jag fyllt 12 veckor...3 månader...hihi! Stora damen!!

Idag har jag varit hos veterinären o blivit vaccinerad för 2a gången.
Jag var jätteduktig o hade med mig både matte o fadder Josse.
Passade på att väga mig....11.8 kilo.
Farbror doktorn tittade på mina tänder, bettet o gav mig spruta.
Jag märkte inte ens nåt av det :o)
Vi pratade oxå om mina sporrar på baktassarna, om och när vi ska
ta bort dom. Han tyckte vi skulle vänta till 1 år när det är dax för
röntgen m.m Ja vi får se hur vi ska göra men det låter smidigt.
 


Kommentarer
Aleks

Det finns många olika teorier och åsikter om sporrar. Min åsikt är att ni bokar tid hos en veterinär som kan ta bort dessa med lokalbedövning. Om jag minns rätt är det bara skinn och brosk. Det är inget ben. Hon ska inte behöva sövas, det är nog därför herr veterinär tycker att man ska vänta.



Hör med fler om ni är osäkra. Denna info fick jag av vår hemveterinär vid besiktningen samt ringt runt till några fler "kunniga" för en andra, tredje och fjärde åsikt ;)



kram på er! Nu ska jag plugga vidare :S

2009-10-01 @ 01:02:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0