Bräkne-Hoby

Haha ja vad ska man säga....det var 2 Rottisar anmälda....VIlja o Zäta:o)
En hane men han var inte i valpklassen. Men vi är ju inte dom som är dom
utan vi är ju taggade o tar förstås detta på blodigaste allvar!!!

Jag o Vilja kom 2a.... eller sist (vilket du vill) med hederspris:o)
Man får ju en bedömning på hunden o den var bättre idag än i Malmö.
Hederspriset är mycke värt tycker jag särskilt  nu när hon är liten...
det betyder att det är bra kvalitet på hunden...det vet vi ju iof redan;o)

Full fart i ringen Lisen o Vilja o Karro o Zäta
 
Vilja stod mycke bättre idag och längre!! Satte sig ett par gånger
framför domaren men jag har aldrig fått henne stå så länge som idag!


Första varvet var stimmigt men sen gick det finfint:o) Vi fick
springa två varv för domaren.


Bedömningsutlåtandet:
4 månader, feminin tik, vackert huvud och uttryck. Torr fin hals.
Utmärkt bröstkorg. Stark rygg. Raka fina paralella framben, något lösa armbågar.
Fina tassar. Utmärkt vinklad bak tillräckligt fram. Bra päls. Rör sig riktigt bra...
till slut. Välvisad (fniss)

Domaren var bra, hon var rak o tydlig. Han förklarade fint varför Zäta vann och
inte vi, Vilja har lösa armbågar. Hon sa att de är härliga o pigga o glada hundar
båda två, jo tack, VIlja skulle ju bara pussa o leka med domaren hon :o)
Men det är klart de är ju valpar:o) Hon sa till mig att jag kämpade bra...haha!

Jag är stolt över oss lilla hjärtat!!


Kommentarer
svärmor

Hej!

Ni var jätteduktiga, och Vilja är så ljuvligt söt och charmig!

2009-11-23 @ 11:56:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0