Träning.....


Hmmm ja vad ska vi säga efter den här dagen då?????
Vi har varit ute i skogen vid brukshundklubben med Zäta o Karro.
Vi skulle öva inkallning bryt i lek tänkte vi....jag vet inte riktigt vad
vi gjorde....jo det vet jag ju; ropade, visslade, fjäskade, krälade på marken,
låg i löven....ja vi gjorde praktiskt taget allt för att få våra hundars
uppmärksamhet!!! Lyckades vi.....nja det är väl synd o säga att vi gjorde...haha!

Vilja som var lite mesig första gången vi träffade syster Zäta har kaxat till sig rejält!
Zäta stackars fick inte en lugn stund!!
Jag tycker ju att Vilja är jätteduktig hemma o när vi är ute själva o tränar, hon reagerar
inte värst på nånting som händer runt henne som barn, cyklar, hundar, katter osv.
Det har gått jättebra att ha henne lös och hon lyssnar på inkallning nästan alltid.
Men idag var det ett monster som bara plöjde o sket fullständigt i allt annat än löv,
grenar och Zäta.

Träning vänner är melodin för detta och ett stort lass tålamod.
Men jag är jättepeppad efter idag!!!! Här ska tränas o jobbas:o)

Den här bilden beskrivar träningen ganska bra....kaos....hihi!





Kommentarer
Aleks

Ja du, det liknar min och Naomis första dag på bruks... inte alls kul. Allt funkar ju så bra hemma. Det är tur at tni har varandra och kan träna det tillsammas när ni har hundarna ute och leker.

Bryt mitt i och beröm med kärlek. Ju tidigare ni börjar med det desto lättare blir det senare. Jag har fortfarande fullt sjå med att byta brillor på Naomi. Hon ser mig som en godismaskin när vi tränar.



2009-09-23 @ 00:00:47
URL: http://www.naomisvalpar.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0