Min första dag som Sölvesborgare

Ja idag har det hänt grejer....vi har lagat mat, varit i tvättstugan, lekt,
sovit, hälsat på husse på jobbet, haft besök, ätit o kelat massor.
Å ja....jag har fått ligga lite i soffan:o)


Tack snälla Pontus för den jättefina grisen!!!!
Hon kom lufsande med den ut till köket förut :o)


Hon är väldigt lugn, inget gny o gnäll.... Peppar peppar ;o)
Känns som hon trivs med oss, jättekelen o vill gärna va nära o 
pussas mycket o så busig förstås. Katterna håller sig lite på avstånd.
Busen försöker moppsa upp sig o visa vem som bestämmer men det går
sådär....haha....typiskt han! Men vi vet att de kommer bli polare:o)
 

Puss på dig husse....


Första rediga skallet kom förut....när vi kollade på Lyxfällan :o)
Hon låg lugn o fin på filten o så helt plötsligt satte hon sig upp o skällde
rakt ut mot TVn....ja fy på dom som slösar så med sina pengar...haha!!




Kommentarer
Aleksandra med djävulskamphundarna från Malmö

2009-09-04 @ 00:25:12
URL: http://www.naomisvalpar.se
Aleksandra med djävulskamphundarna från Malmö

oj,, glömde kommentera innan jag tryckte enter.. ahahahhah SÅ typiskt mig!!

Ni borde ha en "radera alla aleks okommenterade kommentarer"-knapp



Anyhow,, saknar det lilla trollet men satan i gatan vad stora dom har blivit,, Blev helt nostalgisk när jag tittade på fotona på vår hemsida. Domva ju så små och sov hela tiden, Nu springer dom bara runt o djävlas med oss!! Ibland tror jag att jag hatar dom lite. men bara lite i en millisekund. Sen älskar jag dom över allt annat efter Naomi och husse ;)



Kul att se hur den lilla har det. och GUD vad fin hon är!! Tror att Alabama och Audrey tar hem hela showen i november på valputställningen.. YYYYYEEEAAAY .. peppar peppar.



Kram på er,, nu ska jag hälla lite valium i valparnas mat ;) (För alla djurrättsaktivister som läser detta är det ett skämt, jag vet att det e ett dålig men skämt e det)



Natt natt

2009-09-04 @ 00:29:54
URL: http://www.naomisvalpar.se
Kamilla

Sally skulle minsann INTE få ligga i soffan. Och absolut inte i våran säng. "Nehej du, ligga där med äckliga fästingar i sängen. Det vill vi inte ha"......Det gick bra i några veckor;). Nu ligger hon bredvid mig under täcket. Hon älskar det är varmt....

2009-09-04 @ 08:45:16
rottweilermatte

Jag är inte ute efter att kritisera er utan jag vill uppriktigt varna er. Håll koll på er valp under uppväxten och rönka höfter och armbågar så fort ni kan, pappan till er valp har MÅNGA valpar med fel på framför allt armbågarna och detta är väldigt ärftligt. Så mitt råd i all välmening, håll NOGA koll och rönka direkt hon är ett år gammal. Börjar hon halta innan dess så åk in direkt och få det kollat! Och tro inte att jag ljuger för att göra er lessna, detta jag säger är inget påhitt utan ni kan själva kolla och se att det stämmer. Kolla upp pappans avkommor hos kennelklubben (kan även göras på www.skk.se) så har ni det tråkiga svart på vitt där. Sånt här ska man egentligen kolla INNAN man köper valp för att undvika framtida sorger men det är inte lätt att veta när man är ny. Men jag vill bara varna er att er valp har ärftliga anlag för att få fel på sitt skelett.

2009-09-04 @ 14:26:31
Johan

Både hanen och tiken är friröntgade för både höftleder och armbågar... och att säga att det är många av valparna som lider av höftfel är väl att ta i? Visst det var några stycken men med tanke på att det inte finns någon veterinärdata inskrivet på dom flesta så kan man inte säga att det är många som lider av det. Dessutom kan det lika gärna vara tiken de avlat på som lider av dessa åkommor.

2009-09-04 @ 15:51:54
URL: http://audreyhepburn.blogg.se/
Johan

Och naturligtvis har vi kollat upp föräldrarna på skk's sida innan vi köpte valpen.

2009-09-04 @ 16:21:04
URL: http://audreyhepburn.blogg.se/
rottweilermatte

Fast om man tittar på hanen så har han 83 avkommor efter sej och utav dom så är bara 17 rönkade och utav det så har 8 (!!!!!) fel på armbågarna och det är hälften av dom som är rönkade. Sen finns det antagligen ett stort mörkerantal eftersom det är en otroligt skrämmande låg siffra på dom rönkade. Jag menar inget illa med det här utan vill bara varna i all välmening!

2009-09-04 @ 16:24:23
Johan

Vi tackar för omtanken. Men samtidigt så ska man inte måla fan på väggen tycker jag. Det kan lika gärna handla om att valparna har fått fel uppväxt. Med det menar jag foder, kanske motionerats för mycket, fått gå i trappor m.m. Det är sånt vi inte kommer att få svar på heller så vi kan säkert diskutera i om det är ärftligt eller inte i all evighet. Just nu har vi bara en fantastisk tid med vår lilla valp och som med alla andra djur hoppas vi naturligtvis att det inte är något fel på henne.

2009-09-04 @ 16:39:17
URL: http://audreyhepburn.blogg.se/
rottweilermatte

Jo fast tyvärr så är den krassa sanningen ofta att enstaka individer med fel kan vara miljö, ser man flera (som i det här fallet hälften av de rönkade) så är det nästan alltid arv. Men som sagt, jag menar inget illa utan vill bara upplysa er om att det är en bra idé att vara uppmärksamma och vid tecken på hälta så få armbågarna rönkade. Jag vill inte måla fan på väggen för er, men det är ju bra om ni har det i bakhuvudet i alla fall. Önskar er all lycka med er söta lilla tjej

2009-09-04 @ 16:45:10
svärmor

Sanningen vet vi ju inget om förrän hon är röntgad och undersökt, eller hur?

2009-09-04 @ 20:06:37
svärmor

Sanningen vet vi ju inget om förrän hon är röntgad och undersökt, eller hur?

2009-09-04 @ 20:10:34
Pocca

Herreguuuud va söt och goooo! Föstår om ni har fullt upp. Been there, done that... men det är det ju värt!=)



Kramen

2009-09-05 @ 09:25:07
frallematte

För det första kan man inte röntga en liten valp och få konkreta svar på höfter, armbågar etc när dom är så små. Dom är inte färdig växta och deras skelett är som plockepinn!! Det borde man väl veta ELLER!! Och OM en valp skulle böja halta så betyder inte det världens undergång. Växtvärk är en väldigt, väldigt vanlig symptom på detta och som alla vet är det väldigt normalt att man får ont här och där när man växer så det knakar. Så istället för att VISSA folk ska leta upp bloggar och skriva ditt och datt i så tycker jag att man ska hitta en annan hobby. Kanske all välmening från Rottweilermatte (Öööhh) men jag tror inte dom behöver dina råd och speciellt inte nu!!

Lycka till Lisen och Johan med er lilla bebis.

Vet att ni kommer få många roliga och lyckliga stunder tillsammans =)

2009-09-07 @ 07:28:01
rottweilermatte

frallematte, VAR har jag skrivit att de ska rönka NU? Jag har bara påtalat det som går att läsa svart på vitt hos kennelklubben, det ÄR ett problem med ad i linjerna och detta är något man bör vara uppmärksam på då det är mycket ärftligt. Istället för att bara hugga tillbaka så är det bara att gå in på www.skk.se och läsa så ser ni att jag inte ljuger!!!!

2009-09-07 @ 16:26:25
Lizzi

Tack för allas komentarer!! Jag vill påpeka att det är ingen som påstår att någon ljuger. Jag vill oxå förklara att vi som har köpt valpen har letat länge o kollat upp många såväl kennlar som valpar o som alla vet finns det mer eller mindre seriösa uppfödare!!! Vi har valt Naomis valpar för att vi gillar dom och har stort förtroende för dom och det är jag säker på att de andra, vid det här laget sju valpköparna oxå har!!! Vi har naturligtvis kollat upp stamtavlorna och all info därtill. Vi är väl medvetna att det finns risk för höft och ledproblem hos ALLA Rottweiler och jag lovar att vi ska ha full koll på detta. Fortsätt gärna följa oss på bloggen o njut tillsammans med oss åt alla skojiga bilder o händelser.

Lisen o Johan o Audrey förstås

2009-09-07 @ 16:44:39
URL: http://lizzibitch.blogg.se/
svärmor

Så klok du är Lisen!

Heter hon Audrey "på riktigt" nu, eller?

2009-09-07 @ 18:38:32
Aleksandra med djävulskamphundarna från Malmö

Fantastisk läsning en söndagkväll.

Jag tycker att fler uppfödare och rottweilerägare borde vara lika engagerade som "Rottweilermatte".



Jag instämmer i allt du skriver och tillägger även att vi som uppfödare har upplyst om exakt ALLT innan köp av hund samt hjälpt våra nya vänner att hitta den informationen de behöver för stt fatta detta livsviktiga beslut.



Vi skulle vara helt från vettet om vi gjort något annorlunda då det ALLTID "backfires". Som min vise far alltid säger "har lögner korta ben". Sanningen kryper alltid fram och se nu, tänk om vi inte upplyst allt vi vet om Rottweileravel osv innan köp, då hade vi fått en sur kund på nacken. Det är beklagligt att det finns defekter efter Bond men vi kryssar fingrarna för att denna kullen klarar sig bättre än de andra. Vi har i alla fall säkrat oss om att hunden växer upp i den bästa miljön med omtänksamma mattar och hussar samt varit noga med vaparnas diet samt miljö under den tiden de spenderat hemma hos oss.



Till Lisen och Johan - pussa min lilla ögnsten och tack för en fantastisk blogg.



Ha en riktigt trevlig kväll!

2009-09-13 @ 19:39:54
URL: http://www.naomisvalpar.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0